Nuffnang saya

Followers

Wednesday, July 23, 2014

Cerita Puasa Kami

Ramadhanpun dah hampir nak ke penghujung tapi baru nak buat entrikan...
Nak buat camner sekarangni masa tak berapa nak mengizinkan...
Mood akak untuk berblog juga menjunam...
Malas nak ambik gambar satu hal juga..
Bila ini semuanya bergabung maka jadilah blog suam-suam kuku...

Tak banyak benda nak ceritapun pasal ramadhan ini..
Semuapun berjalan macam biasa...
Pasal bersahur semakin akhir Ramadhan anak semakin liat nak bangun...
Azalia juga tahun ini semakin banyak tidak berpuasa...
Macam-macam alasan diberi supaya dapat ponteng puasa.... 
Selalu dia cakap perutnya sakit sebab sahur tak makan banyak...
Makan banyak nasi tapi lupa minum susupun jadi alasan... 
 Atikah senang sikit kita pujuk dia akan dengar.....
Tapi tinggal juga dah dua hari.....
Makan telur kicap atau ikan bilis kicapun dah berselera di awal Ramahan dulu...
Dah nak ke penghujung ini akak pun rasa tak berselera juga..
Malah dah tak tah nak makan apa... 
Gulai lemak ketam permintaan anak-anak....
Kenapa semua lauk dalam bekas makanan bertutup....
Sebab lepas makan boleh terus tutup selamat dari lalat....
Lagi satu mak mertua akak tidak makan dimeja makan kalau bukan bulan puasa...
Jadi senang dan mudah untuk anak-anak turunkan dari meja makan.. 
Tentunya lebih selamat...  
Marinara beli di pasar ramadhan.....
Boleh tahan sedap juga rasanya... 
Nak makan pasta pergi ke PARAM Bandar Kinrara....

4 hari lagi kita berpuasakan... 
Sekejapjer masa berlalu... 

18 comments:

  1. betul tu kak. terasa pantas je masa berlalu kan. saya pun serba sederhana je

    ReplyDelete
  2. praktikal juga Cho isi dalam tapurware siap2 ni..
    rumah kita pun ada lalat..rumah indon belakang rumh kita suka buang smpah..xsuke..:(

    ReplyDelete
  3. Bila dah sampai penghujung nya Zila.. memang cepat masa berlalu..

    Selamat hari raya buat Zila sekeluarga..

    Mohon maaf jika ada komen yg menyinggung perasaan ye :)

    ReplyDelete
  4. samala kak...dah sampai nak ke hujung ni memang tak rasa berselera...

    ReplyDelete
  5. cepat betul mas berlalu kan kak Zila...sikit hari lagi dh nak raya..akak bila start cuti raya nih :-)

    ReplyDelete
  6. menghitung hari kak tak lama lgi nk raya dah ;p

    ReplyDelete
  7. rasa cepat masa berlalu kan kak...

    ReplyDelete
  8. Btul la kak..dah ujung2 ni...selera sahur pun tak tau la kemana hilangnya....

    ReplyDelete
  9. betul lah kak... dh ujung2 nih kak kite yg tua pun dh tak tau nk msk pe utk berbuka n sahur.... mmg ala kadar gile

    ReplyDelete
  10. betui la sampai dah tatau nk masak pe dah time sahur ..

    ReplyDelete
  11. Salam Aidilfitri Kak Cho dan anak2..
    maaf segala kekhilafan saya kat Kak Cho yea..kalo Ada, kak cho harap dpt dimaafkan.. esok saya dah start cuti n balik kg, saya balik Gemas dulu raya kedua baru ke teluk intan, jumpa lagi kak cho!take care..

    ReplyDelete
  12. Saya jarang measak puasa tahun ni, kak...

    ReplyDelete
  13. masa cpt sgt berlalu minggu dpn dah raya kan..

    mood ramadhan saya pun suam² kuku jer huhuhuhu

    ReplyDelete
  14. eh kak sama la kita hidang dlm tupperware. senang nak simpan. tapi kalo mak mentua dtg saya takleh la buat gini. malu la nnt. heheh.

    ReplyDelete
  15. tu la kan.tahun ni terasa cepat benarnya ramadan berlalu pergi ..
    snng kn letak dlm tupperware..

    ReplyDelete
  16. Berjaya juga saya walau tak sepenuhnya untuk tidak ke PARAM tahun ni. Sekali jet terpergi sebab mengikutkan kehendak kakak :)

    ReplyDelete

Nuffnang oh Nuffnang