Cerita Ikea, PSN dan Muzium Negara

Hujung minggu lepasni rasanya sibuk betul, bukan letih apapun cuma berjalan sakan langsung tak duduk rumah dan dapur langsung tak berasap. Ini adalah kerana kami anak beranak pada hari sabtu bersamaan 28/02 tu pergi ke IKEA yang kononnyer ada sale dan adalah barang yang nak dibeli. Namun inilah rasanya pertama kali tak 'excited' nak membeli kerana yang pertama nyer punyaler ramai orang .. sale dan baru dapat gaji macam temanler jugak, kalau tengah bulan dia buat sale kurangler sikit umat..

Dan yang keduanyer mungkin selama ini pergi IKEA hanya berdua ini bawak 2Atu yang buat semakin tak selesa. Atikah dah mengeluh lenguh dan tersilapnyer tak bawak stroller dan ambik trolipun satujer, tapi kalau bawak 2 pulak asyik terlanggar orang pulak.. memang ramai orang. Paling tergelak keluar IKEA hanya cawan plastik warna-warni yang berharga RM7 jer yang dibeli, itupun masa nak keluar kaunter baru terperasan sebab pinggan dan sudu tu dah ada. Lagipun sekarang Azalia dah suka minum pakai cawan..pst.. Azalia dah pecahkan piring corelle teman sebijik..


Lepas pegi IKEA pergilah teman ke Carrefour Subang Jaya sebab ingin membeli barang dapur dan survey harga diapers Pet Pet Atikah.. (Atikah memang tak boleh bertukar kepada brand yang lain) dan syukurlah Pet Pet di Carrefour dalam RM28++. Terusler beli barang dapur sebabnyer dah dua bulan Pet Pet di Tesco berharga RM34++.. susah sebab Giant tak jual Pet Pet, kot idak boleh survey selalu Giant ada di Bandar Kinraratu. Ayah kata tak puasler makan tengahari tadi, jom singgah Giant Kinrara.. tengahari tadi makan di Ikano, kedai apa tah sebab ramai sangat orang masuk jer, dah makan baru teringat kedaini ada tanda halal tak?? terukler teman ni, kalau sesak2 ni taklerh nak fikir sangat.. Memang ramai orang melayu makan kat situ tapi tulah sendiri bersalah..


Di food court Giant tu cuma minum jer tapi suami teman makan nasi goreng.. Atikah mintak nak main gelungsur kat tempat mainantu. Disebabkan dah lama dia tak main kat sini, teman kata layanjer lah.. Paling seronok di sini ialah tempat main dia luas sangat dan takler macam kat tempat laintu dah ler tempat mainnyer sempit, mainannyer kebanyakan kena masukkan syiling.. ini setakat main kuda yang menyanyi tu free jer cuma tekan butang hijau, inilah kepakaran Atikah..

Malamtu 2A tidur dengan lena sekali.. mun dah letihkan, ibupun sama. Besoknyer suami teman kononnyer nak mengajak ke Taman Burung tapi disebabkan ada beberapa perkara yang terpaksa dibuat sebelum boleh keluar dari rumah rancangan bertukar kami pergi ke Pusat Sains Negara. Memangler 2A bukannyer faham sangat tapi sekurang-kurangnya mereka dah didedahkan dari kecil dengan xtvt seperti ini..

Last week 2A ke muzium Negara (cerita dan gambar ada di Moh kita ke Muzium Negara).. Nak update kat blog tak berkesempatan.. nanti bila suami teman menghantar gambar di Pusat Sains Negara pada teman, Insyaallah teman updatekan sekali dengan cerita-cerita ceria kami sekeluarga.. Seronok tau pergi ke Pusat Sains Negarani terutamanya kalau anak dah besar sedikit kerana pengalaman yang diperolehi amat berguna.. Teman yang tuani ternganga jugak maalumler dulu suruh belajo teman buat tak tahu sekarang dah melopongjer.. Yang paling seronok tiket dia sangat murah dewasa RM6 dan kanak2 hanya yang berumur 6tahun ke atas tak ingat berapa tapi yang pasti murah.. Boleh tengok akuarium cam Aquaria (tapi kecik jer.. keh!keh!) ni yang paling disukai oleh 2A, boleh tengok pertunjukan sains, ada tempat mainan budak2 dan bermacam2 lagi.. 2A dah pergi, anak2 anda bila lagi!! Jangan lepaskan peluang ini..
Ini antara aksi 2A di Muzium Negara.. Boleh tahan jugak seronok meronda di muzium Negarani, ramai jugak pelancong yang datang..

Comments

  1. sara pun ok pakai pet pet...tp tulah kena cari kt kedai ubat cina atau babyshop jer..kalo kt hypermarket confirm mahal sket...

    ReplyDelete
  2. oooo same gak ke gi IKEA....mmg sale giler...lieya ingat nak gi tapi bile pikir ramai beno org kang malas laaaa....he he hehe

    eh same laa....mija n mia pun tak leh pakai brand lain melain kan pet pet....lieya try kasi drypers, terus naik ruam2...same laaa kalo brand pampers pun....tu pasal le kami setia ngan pet pet sampai la nie....keh keh keh

    ReplyDelete
  3. Salam kenal cho zila...

    Hehehe punya sesak2, beli cawan plastik je kat Ikea...lawaklah awak ni...hehehe

    ReplyDelete
  4. Baru saya teringat Muzium Negara selepas tengok gambar tu.

    Entah dah berapa tahun tak sampai lah Muzium Negara.

    ReplyDelete
  5. jalan2 penat janji happy.. huhuhu.. lama tak pi muzium...

    ehhh.. Ikea ada Sale skg nih kan.. smp ujung Mac.. harus kena pegi ni...

    ReplyDelete
  6. ahahha zila...entry kita yang sama la...mmg haru biru kan kalu bawak anak2 nk bersopink...IKEA ada sale yer...ada lg ker..br ingat weekend ni nak gi the curve sumer tuh...tp rsnya mmg pyh la nak memilih kan .....

    ReplyDelete
  7. assalamualaikum..
    tulah.. ingat nak ke IKEA jugak.. harap2 dpt ke sana nanti.. hee.. sronok 2A g jenjalan ye! nanti aunt bwkan anak2 aunt lak g pusat sains negara.. mesti diaorang teruja nanti.. ehe..

    ReplyDelete
  8. sy kalo nk pegi ikea masa weken..kena kuar awal pg..sbb kt situ salu jer ramai org..nk2 tgh sale ni kan...jenuh nk cr parking..

    kecik da pg pusat sains yer..
    echa..zoo negara pon x bwk lagik..hahahha

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts