Nuffnang saya

Followers

Monday, July 18, 2016

Jamuan Sekolah Agama ~ Dik Ya dan Atikah

Kisah jamuan sekolah Agama dua beradik ini... Sekadar simpan buat kenangan... Harini ibupun rajin sikit keluarkan kamera kesayangan kot idak memang pakai handphonejer... 

Dik Ya sekolah agamanya sebelah pagi, dan dia minta akak masakkan nugget sahaja. Suruh dia pakai baju yang dibeli di Ho Chi Minh dulu.. Kot idak entah bilalah gamaknya nak di pakai baju kurungnya..
Harini pertama kali dik Ya pakai tudung lilit..
Senyum barulah comel...
Jangan lupa bawa gelas plastik sekali...
Setiap tahun jamuan hari raya sekolah agama ini mengikut kelas... Kalau kelas Dik Ya misalnya bawa makanan bergoreng, ada kelas yang cuma bawa air, ada yang makanan berat dan sebagainya... 
Baju yang dibeli di Ho Chi Minh pun dah makin pendek..
Dik Ya yang tinggi atau masa belitu memang dah pendek...
Gaya dik Ya berbaju hijau... 

Atikah bersekolah agama di sebelah petang.. Suruh dia pakai jubah yang di beli di Ho Chi Minhtu dia tak nak.. Pakaijer baju kurung hari raya yang samajerler... 
 Bila dah besar sikit pandai nak tengok cermin...
 Peace yo... kita nak pergi jamuan hari raya...
Tidak sabar menunggu van sekolah datang mengambil...
Pilihan Atikah untuk di bawa ke kelas ialah spageti bebola daging... Ehm... yang penting seronok tengok bekas makanan di bawa balik kosong... 


3 comments:

  1. seronoknya kak dpt masak n bwk kan kt anak2 utk jamuan sekolah...

    dh pandai melawa si atikah... dik ya pun makin manis bertudung

    ReplyDelete
  2. jamuan sekolah anak saya minggu depan kot..tak tahu nak masak apa..buat kek je la kot..anak saya kalau jamuan kat sekolah bukan main semangat lagi nak pergi..ahahha

    ReplyDelete

Nuffnang oh Nuffnang