Nuffnang saya

Followers

Monday, April 25, 2016

Tokong Fu Ling Kong Pangkor

Destinasi seterusnya kami dibawa oleh pemandu van ke Tokong Fu Ling Kong..
Kalau Kota Belanda terletak di Teluk Gadong perkampung kaum melayu..
Untuk ke Tokong Fu Ling Kong van kami melalui perkampungan kaum cina..
Jalan di Pulau Pangkorni memang sempit kalau akak bawak kereta memang taklah kot...
Akhirnya sampai juga ke Tokong Fu Ling Kong...
Tanya anak-anak nak naik ke atas atau tidak sebab emak-emak dah angkat tangan mengalah...
Waktutu matahari dah naik memang panas sangat nak memanjat lagi memang tak sanggup...
Akak pulak masatu memang kurang sihat dari dua hari sebelumtu...
Yang kelakarnya hari ke Pangkortu sihat lepastu esoknya demam teruk datang balik...

Oh ok cerita di Tokongtu, namapun anak-anak suka sangat diaorang dapat naik atas...
Akak bagi handphone pada Atikah untuk dia ambil gambar...
Bergambar di pintu masuk .... di sini ada pelbagai replika sebenarnya...
Yang paling menarik perhatian ialah mini tembok besar China...
masani Atikah sihat lagi... Lepas turun dari sini dia kata dia kurang sihat ...
Entah apalah gambar yang Atikah ambil...
tapi di sini memang ada kolam ikan...
Gambar di ambil oleh Atikah ..
Tinggi juga yer.... kalau badan sihat seronok juga keluarkan peluh.. tapi  kena datang awal pagilah...

Kami ada singgah kilang satay ikan tapi tak ambil gambarpun..

6 comments:

  1. saya banyak kali pegi pangkor
    tp belum pernah sampai kota belanda ni..

    ReplyDelete
  2. Banyak juga tempat nak pergi kalau day trip ke Pulau Pangkor ni ya, Cho.

    ReplyDelete
  3. anak acik asyik menyebut Pangkor ni..tapi belum sempat nak bawa lagi

    ReplyDelete
  4. Kak Atie ni nama jer dok Perak..tp xpernah g Pangkor..walhal dr rmh ke sana bknnya jauh sgt :(

    ReplyDelete
  5. Rajin ye berjalan smp ke tokong ni.sy belum pernah smp lg..klu ke pangkor biasa mandi laut je.best jugak kan klu buat aktiviti lawatan camni

    ReplyDelete
  6. saya ada plan nak ke pangkor cuti hujung minggu ni..rasa2 waktu tu tempat ni ramai orang tak??Hotel pun tak caqri lagi sebab risau ramai sangat orang..

    ReplyDelete

Nuffnang oh Nuffnang