Nuffnang saya

Followers

Tuesday, April 12, 2016

Kota Belanda Pulau Pangkor

Sambungan cerita jeti Marina Island yang lepas...
Mari kita meronda-ronda ke Pulau Pangkor....
Tujuan ke Pulau Pangkor bukan hendak bermalam cuma nak makan angin...
Setibanya kami di jeti Pulau Pangkor ramailah pemandu teksi yang menunggu...
Jadi kami cakap nak melawat tempat menarik di Pulau Pangkor...
Boleh juga sewa kereta atau motor tapi malas nak memikir kami naik teksi pink lagi senangkan...

Tempat pertama yang kami singgah tentulah di Kota Belanda...
Walau cuaca panas kami teruskan misi bergambar sepuasnya...
Muncunglah mulut anak-anak kami kerana terpaks...
Cantik juga bergambar di sinikan....
Bergambar dengan meriam...
Lima sepupu yang jarang berjumpa tapi sangat akrab walaupun berlainan jantina...
Kota Belandatu taklah sebesar manapun.. 
Sebenarnya akakpun baru pertama kali sampai ke sini...
Macam gambar kulit depan album penyanyi rock... The Cousins

Dua orang anak ibu moga korang akan menghargai sejarah negara kita
Di depan kota Belanda ada banyak gerai yang menjual air minum, makanan juga cenderamata,,
Kami sebaya... siapa lebih tinggi cer teka...
Sekejap rasanya masa berlalu budak-budakni dah tinggi belaka...
Anak katak tunggu apatu....
Jangan kacau Kota Belanda telah di iktiraf sebagai warisan oleh Jabatan Warisan Negara
Banyak info digantung di sini, ini adalah salah satu daripadanya...

Ini destinasi pertama kami, selepas ini ada lagi satu destinasi untuk dituju...

5 comments:

  1. cantek lah tempat nih.
    memang sesuai sgt utk bergambar.
    gambar pon semua cantek2.

    ReplyDelete
  2. penah pi sini ms anak 1st umor setahun ke ape 2008 haha

    ReplyDelete
  3. Tak pernah tau pun ada Kota Belanda di Pangkor ni, Cho. Suka kalau ke blog ni, habis sejarah negeri Perak boleh tau dari hasil tulisan Cho ^_^

    ReplyDelete

Nuffnang oh Nuffnang