Nuffnang saya

Followers

Monday, February 9, 2015

Gambar kami di Kompleks Sejarah Pasir Salak

Cerita pasal Kompleks Sejarah Pasir Salak sudahpun keluar...
Namun masih ada gambar yang belum masuk ke sini lagi...
Jadi terimalah gambar posing anak-anak di sini...
 Tidak melayu hilang di dunia...
Papan tanda arah yang memastikan pengunjung tahu tempat ditujui...
Kawasan berpagar dibelakang anak-anak adalah sebuah Resort...
 Bergambar dengan jam suria...
Sebelum masuk ke Terowong Sejarah Pasir Salak... 
Di dalam tidak dibenarkan mengambil gambar..
Pakaian orang dulu-dulu...
Yang baju kunigntu akak tau Puteri Perak...
Anak-anak akak dan sepupunya gembira sampai melompat sampai ke sini...
Mengambil angin ditepi sungai Perak...

Sekiranya belum sampai ke sini singgahlah sebentar..
Mohon pihak pengurusan memperbaiki keadaan tempat ini...
Terasa hilang serinya berbanding masa mula-mula buka dulu...
Harap tempat yang sungguh tinggi nilainya  tidak hilang ditelan zaman...
Perak memang banyak tempat menarik...

14 comments:

  1. lama dah tak pergi sini. last pergi 5 tahun lepas kot

    ReplyDelete
  2. BILA NAK SAMPAI SINI, TAK PENAH SAMPAI LAGI KAK

    ReplyDelete
  3. Saya ada lalu masa ke Teluk Intan dulu, tapi tak sempat nak singgah.

    ReplyDelete
  4. Sebenarnya tempat2 sebegini lah yang amat penting utk negara kita...dan penting utk generasi akan2 datang, kan?
    Tapi macam tu lah di negara kita, tempat sebegini tak di maintain ...sedih kan..

    ReplyDelete
  5. seronok je 3 org sepupu tuh.... akak mmg rajin betul pg muzium2 yek... secara tak lansung kite pun boleh belajar n tambah pengetahuan kn

    ReplyDelete
  6. tempat bersejarah ni mmng kna jga sbb salah satu tmpt pelancongan kan...

    ReplyDelete
  7. Dekat dengan umah mak mertua saya. Tapi saya tak pernah ke sini lagi.

    ReplyDelete
  8. Saya pun lama tak pi walaupun orang perak..hehe..kena bawak anak2 pi la nanti nampaknya..kenal sejarah negeri sendiri..

    ReplyDelete
  9. Ohhhh....ni kira saki baki gambarlah yeh CZ hihi....

    ReplyDelete
  10. saya tak pernah sampai...sibuk nak jalan jauh tapi yang dekat macam ni tak pernah pergi..huhuhuu...

    ReplyDelete
  11. pernah beberap kali lalu situ tapi tak pernah singgah ...

    ReplyDelete
  12. Nampak tak ramai org pun kan. Anak2 akak muka hepi je dpt jalan2 kat sini. Mesti banyak ilmu derang dpt bila masuk dlm terowong tu.

    ReplyDelete
  13. npk seronok betul budak2 bertiga tu kak..

    ReplyDelete

Nuffnang oh Nuffnang