Nuffnang saya

Followers

Friday, May 9, 2014

Aktivis Sosial

Lama sungguhlah tak menulis kat blogni...
Entah kenapalah penyakit M datang menyerang..
Rasa macam langsung tak berminat nak bercerita...
Tiba-tibajer harini teringat akak pernah buat satu kuiz ....
"What Career should you actually have.."
Yerler walaupun tahunni dah 20 tahun akak bekerja...
Akak masih rasa kerjaya ini langsung tak dekat dengan jiwa...

Boleh gitu 20 tahun bukanlah masa yang pendekkan...
Zaman lepas belajar bukanlah ada siapa yang nak membimbing...
Dengan akak yang hanya nak  bekerja di pekan Ipoh masatu...
Kerja apalah yang ada di Ipoh masatu...
Jadi bekerja bukan sebab minat tapi sebab itulah yang ada buat masatu...

Hari mula kerja terpingga-pingga sebab langsung tak tahu pasal saham...
Bapak akakpun bukannya pernah main saham setakat ada saham ASNjer...
Jadi memang bermula dari langsung tak tahu apa...
Walaupun dah 20 tahun kerja masih sama walaupun tahu tapi macam tak tahu juga...
Langsung tak kena dengan minat akak...
Padahal akak tengok adik yang baru berkerja punyalah semangat...
Kadang-kadang ilmu diaorang memang superbbb sebab diaorang kerja kerana minat...
Cumanya ada yang terlebih semangat tapi tak pernah ada pengalaman pahit dalam dunia saham...
Dia ingat faktor fundamental dan teknikal dah cukup tanpa belajar psikologi pelabur...

Itulah secebis kisah pekerjaan akak yang langsung tak mencabar tapi kekadang terlebih mencabar..
Jom tengok hasil ujian kuiz akak haritu...
Aktivis Sosial!
Mak dan bapak akak tentu setuju akak jadi aktivis sosial..
Boleh tolong orangkan...
Dulu akak memang suka jumpa dengan orang..
Tapi rasanya sifattu dah tak berapa nak ada...
Akak lebih suka menyorok dari keluar jumpa orang...
Mungkin faktor keliling yang membuatkan akak jadi pemalu pulak sekarangni...

Selamat berhari minggu untuk kawan-kawan...
Minggu depan harapnya akak lebih bersemangat.. bersemangat...
Dapat ronda blog kengkawan...

19 comments:

  1. selamat pagi jumaat
    anum singgah pagi jap lagi bz day
    keep in touch

    ReplyDelete
  2. xpe la...walau apapun kerjayanya, lakukan dgn amanah dan kerana Allah. in shaa Allah akan dpt keberkatan ;)

    ReplyDelete
  3. Salam juaat Kak Zila..aper akak dah 20 tahun kerja..cepat masa berlalu kan..betul tu kekadang kerja skrg tak fully meet our interest..JM pun kalau ada kerja lain nk je cuba tapi apa boleh buat..so proceed je lah ngan kerja skrg wlpun tak minat huhuh

    ReplyDelete
  4. Mcm falsya la kak..keje kat audit firm tp xpenah paham audit punye keje..hehehehe..

    Lamanye kak ila keje dh 20thn..somi falsya main saham2 nie..byk kali die cite n explain..tp satu ape pun xpaham..hehe

    ReplyDelete
  5. Lama ye Zilla dah kerja Di tempat tu.. Walaupun tak minat tapi ada dedikasi dlm pekerjaan itu.. ini yg membuat seseorang itu bertahan kan ..

    ReplyDelete
  6. Apa pun beruntung kita masih ada kerja dan punya pendapatan sendiri berbanding yg masih terkial-kial mencari kerja..

    ReplyDelete
  7. lama tu 20 thn...

    kalu diberi peluang sy jg nk jd activist social

    ReplyDelete
  8. salam jumaat..lamanya akak keje 20y..senior dah nie..sy baru keje 11yrs :) :D

    ReplyDelete
  9. Okje pun dulu kerja bukan sebab minat...kerja sebab dah sampai waktu kerja kot hehe...hari hari malas nak kerja tapi kena buat kerja ...gitulah CZ...Apa pun sekarang dah berhenti....takkan buat kerja rumah pun malas jugak hehe...

    ReplyDelete
  10. Fuhh..20 tahun.. walaupon keje tuh x kena ngan jiwa akak~ sangat kagum dengan akak~

    keje zura sekarang memang kena sgt dgn jiwa zura. hehehehe

    ReplyDelete
  11. dah 20 tahun??lama tu??mesti dah banyak kumpul duit..hehehe

    ReplyDelete
  12. Oh ho.. kehidupan mau tak mau kene jugak lalui huhuu.. kerja dan kerja :D

    ReplyDelete
  13. el pun x suka ngan kerja el skun
    xde minat lgsg nak bekerja mkn gaji
    minat nak bukak perniagaan sndiri..tp tulah x tau bila..so ngan perbelanjaan makin bertambah2 ni kerja pi lah...selagi ada rezeki di sini..kerja pi lah hahaha

    ReplyDelete
  14. kerja kalau tak disertai dengan minat susah jgk kan...walaupun tak berminat, tapi kak zila berjaya bertahan smp 20 tahun lebih dgn kerja tu ya

    ReplyDelete
  15. lama dah yea.20 tahun tu
    nik pun tak minat dgn kerja skarang tp nak berhenti kerja dan buat kerja yg kita minta tu agak susah skit.so kerja jea la...huhu

    ReplyDelete
  16. Lama dah tu Cho, 20 tahun. Kerja ni kalau tak minat memang susah juga tapi kalau dah lama tu, minat tak minat bantai sajalah. Janganlah biarkan penyakit M tu berleluasa, lama sungguh tak dengar cerita.

    ReplyDelete

Nuffnang oh Nuffnang