Nuffnang saya

Followers

Monday, September 19, 2011

Somalia.. Cry for help!

SAVE YOUR LUNCH FOR ME

Dear families,
It's about teaching our children the joy of giving and care for those in need.. Our children's friends in Somalia are dire need of food. We'd like to make an appeal if every family could at least save a lunch of RM10 and feed the dying children. It means a lot to them and the teaching goes a long way for our children. Let our children know that it is for their dying friends in Somalia. May Allah bless our small deeds with barakah for our family and children.
May Allah bless your kindness.


Inilah mesej yang anak akak bawak dari Genius Aulad khamis lepas dan tentulah kita yang ada sedikit ini haruslah memberi. Akak ceritakan sedikit tentang kesusahan anak Somalia berbanding dengan diaorang walaupun tidak hidup semewah anak orang kaya tapi tetap ada membazir. Pagi tadi beli roti dan kebiasaannya Atikah dan Azalia mesti nak "mengecek" duit ibu dia untuk beli jajan, kena syarahler sikit tengok orang Somaliatu nak makanpun susah ni nak beli makanan tak elok untuk kesihatan lagi.. Tapi mun dah biasa "ada aku kesah" gamaknya dalam hati budak dua orangtu. Oleh itu dengan azam dan tekad akak harap dapat mendidik anak untuk tidak berlebihan dan sentiasa ingat untuk insan yang memerlukan... Cry for help!!!! Bagus sekali Genius Aulad ini sentiasa peka dengan keadaan semasa.

4 comments:

  1. Glory be to Allah. Bersyukur sangat kita berada di bumi Malaysia dan aman. Kesian sangat kat dorang yang kebuluran di somalia

    ReplyDelete
  2. Bagus jugak genius aulad buat camtuh.. skang ni mmg susah kan nk bgtau kt anak2 betapa beruntungnya mereka..

    kdg2 bila mkn sedap2, pastu tgk kt tv orang2 somalia nih, rasa bersyukur sgt.. :)

    ReplyDelete
  3. Insaf sebentar....

    Tapi kita kadang-kadang lupa...

    ReplyDelete
  4. wah kesian tgk org dekat somalia ..sampai kurus kering tak makan..

    ReplyDelete

Nuffnang oh Nuffnang