Nuffnang saya

Wednesday, August 3, 2011

Puasa hari yang ketiga

Dah masuk hari ketiga kita berpuasa dan yang pelik binti ajaibnya akak belum lagi pergi ke Pasar Ramadhan seperti yang selalu akak lakukan. Rasanya petangni kena pergilah juga sebab rindu ngan bubur yang macam2, kuih yang macam2 dan juga nak cari nasi kerabu.

Tak ada idea nak ambik gambar apa untuk entry hari ini...

So semalam kami berbuka puasa cam gini, suami akak belikan 2 mi udang dan 2 nasi ambang dan akak beli kuih muih yang pelbagai dijual di Taman Puncak Kinrara sahaja dan akak masak ikan merah + tauhu jepun + kacang panjang masak lemak, bayam rebus dan ikan rebus. Harini buat air oren F&N sahaja tapi dapat sambutan menggalakkan, tak sempat akak nak cilok sikitpun oklahkan minum air masak lagi bagus.

Cuba teka ni pokok apa? ooooo pokok maman... der sebab akak tunjukkan gambar pokok mamanni..

Semalam akak makan hanya nasi ngan maman jeruk dengan ikan rebus goreng dan juga "tenyeh" cili padi... tak payah dah makanan lain. Ada lagi taruk petai jeruk sikit bagi lagi umph tu yang gambar tak sempat nak ambikpun sebab kalau dah dapat makan maman jeruk memang tak ingat dah benda lain.

TiNgKaTkAn IbAdAh...

5 comments:

  1. saLam perkeNalan kak....

    sy puN Klo g baZar asIk caRIk nC keRabu jer.. hehehe

    kaK daUn tu mmg mKn ceNggitu ker?? hehehe tAK pernaH tRy la kak..

    Keep in tOuch akak yer..

    ReplyDelete
  2. lame xvisit blog akak ni...

    akak...bestnye maman jeruk...kt kg saya kt besut, trg pon ade maman jeruk tu...btol, mkn ngn ikan rebus goreng, nasik panas2...yumm...

    adehh, br pukul 12tghari ni...

    ReplyDelete
  3. kak. dh lama x makan jeruk maman.. sedap tu kak.. t pnh makan .. kegemaran mak ayah t tu..

    selamat berpuasa kak..

    ReplyDelete
  4. maman ni tumbuh sepah2 ke kat kg kan kak

    ReplyDelete
  5. wau ramai gak yang tau pasal mamanni kan... husband akak tak tau langsung maman sampailer kawen ngan akak...

    ReplyDelete

Nuffnang oh Nuffnang