Nuffnang saya

Followers

Wednesday, August 24, 2011

Oh kedai mamak

Sekadar ingin berkongsi cerita dan rasa hati yang rasanya ramai orang tahu tapi buat tahu. Begini masa bulan puasani kalau rasanya akak tak tinggalkan makanan yang kena dengan tekak anak-anak,akak akan singgah ke kedai mamak kawasan perumahan akaktu untuk membeli roti canai dan capati.

Sampai dikedaitu macam biasa kita akan orderler apa yang kita kehendaki dan tiba-tiba akak terpandangkan seorang pekerja dia sedang makan. oooo dalam hati akak sah kalau dah mencekik pagi-pagi terang-terang pulaktu mestilah diani bukan Islam. Sekali lagi akak pergi ke kedai mamak yang lain pula, kejadian yang serupa juga berlaku. Kesimpulannya "Lu fikirlah sendiri".
Gambar ambil dari :- http://mohdhalimkadri.blogspot.com/

Pada akak dalam kita selalu marahkan kopitiam yang tiada tanda halaltu kita kena peka juga dengan sebahagian kedai mamak yang mengambil kesempatan dari rasa selamat kita orang Islam.

2 comments:

  1. sekarang ni memang takut nak makan luar. kadang2 mamak2 tu pon bukan islam. :(

    Jemput-jemput: Saat Aku Kau Pilih

    ReplyDelete
  2. sejak dah ada anak dah lama tak jejak kedai mamak. tp mcm2 cerita la pasal kedai mamak ni. cuma kita la yakin atau tak dengan kedai mamak tu.

    ReplyDelete

Nuffnang oh Nuffnang