Nuffnang saya

Monday, August 22, 2011

Anakku kreatif

Beginilah kalau dapat anak-anak yang kreatif tapi tidak bertempat, dah lah nak dekat rayani rasa geram sesangat. Habis "tobek"(bahasa orang Perak) rambut Atikah ngan Azalia.

Balik dari kerja tengok budak dua orangtu tengah tidur, akak kalau tengok diaorang tidur memang rasa sangat sayu sebabnya kalau diaorang jagatu mulut akak asyik nak membebeljer sebab macam-macam yang diaorang kerjakan. Mak mertua akak cakap harini ada orang buat salah ingatkan Azalia buat hal lagi bergaduh dengan kawan kelas dia lagi, rupanya Atikah ngan Azalia memandai gunting rambut sendiri dengan jayanya apa nak dikata terima seadanya rambut hari raya terbaik punya..
Azalia banyak gunting rambut depan, kalau tengok betoi-betoi memang tak cantik...
Atikah pulak banyak potong rambut belakang, rambut dia memang nipis maka bertambah nipislah... OMG

Lepas dengartu rasa macam nak marah sangat tapi lastnya akak gelakkan aja. Sekarangni jadi idea nak menyakat budak dua orangtu nak botakkan kepala kat kedai mamak kalau ada perangai mereka yang tak senonoh. Lagipun fikir banyak kali kalau budak-budakni tak kreatif risau gak kot mana tau anak-anak kita masuk kategori tidak mahu berfikir.. Lantakler asal bahagiakan.

3 comments:

  1. kehkehkeh... dah namanya bebudak... mcm tu ah.. ada saja benda dibuatnya..huhu..

    ReplyDelete
  2. alahai.. sian.. hehehe.. tp salah sndiri yek! samala dgn anak jiran tu... sib baik lelaki.. trus gunting nipis ajer... selamat hari raya cho...

    ReplyDelete
  3. Ya ampun...ni nak buat rambut raya kot tu kak..hehehehehe

    ReplyDelete

Nuffnang oh Nuffnang