Nuffnang saya

02 April, 2019

Kedai Kopi Taman Tasik Shah Alam

Kedai Kopi di Taman Tasik Shah Alam adalah kedai kopi pilihan akak suatu ketika dahulu masa tinggal di Subang Jaya..  Akan tetapi sejak berpindah ke Puchong, semakin kurang pergi ke Shah Alam.... Semenjak menjadi pemandu kepada suami ke Shah Alam setiap hari ini, macam kedai makan akak singgah.. Yang seronoknya ialah sangat mudah mencari restoran yang sedap di Shah Alam....

Kedai Kopi ini terletak di Taman Tasik Shah Alam jadi senang sangat nak cari.. Sambil minum dan makan bolehlah menikmati keindahan taman tasik... Kalau dulu depan kedai ini ada satu kedai makanan laut tak silap tapi kini di robohkan....Nampak seperti ada pembinaan dilakukan tapi tak tahulah untuk apa.... Jadi agak menganggu pandangan mata... 

Papan tanda yang simple
Nampak tak ada pembinaan di depan kedai...


Shah Alam Beef Kway Teow
Rasanya menu ini yang paling digemari ramai...
Sebab setiap kali akak pergi ramai yang pilih menu ini...
Tekak akak : ok sedap.... 


Nasi Goreng Kampung (kalau tak silap)
Yang ini pun sedap....

Sagu Gula Melaka dan Kopi O
Sagu gula melaka memang terbaik...
Tapi pergi selepas itu menu ini sentiasa dah habis....


Jom tengok menu untuk pilihan.... 
Macam-macam ada.... 
Tidak sempat nak cuba semuanya.... 
Paling best ialah ada buah-buahan tau...
Sebab banyak kedai tidak ada jual buah-buahan... 
Lupa nak ambil gambar.... 
Selalu pergi hari jumaat dari pukul 3.00petang hingga 4.00 petang tidak ramai orang....


Alamat :-
Persiaran Masjid, Seksyen 14, 
40200 Shah Alam, Selangor

Waktu Operasi :-
Isnin : TUTUP
Selasa - Jumaat : 12 tengahari  hingga 11.30 malam
Sabtu - Ahad : 8 pagi hingga 11.30 malam

4 ulasan:

  1. bestnya kak, shah alam ni banyak betul kedai mkn yg best2 kan... tp kalau dana ke sana mesti hilang arah, kene google dulu... almaklum jarang2 sampai sana

    BalasPadam
  2. sagu gula melaka tapi kuah santan :D

    BalasPadam

Nuffnang oh Nuffnang