Nuffnang saya

Followers

Tuesday, January 12, 2016

Kisah di sebalik Hi 5

Ada lagi cerita di sebalik menonton Hi 5 di Istana budaya...
Kisah pergi dan balik kami untuk sampai ke Istana Budaya...
Al kisahnya haritu tiada kereta untuk di bawa ke sana...
Kereta proton lamatu suami akak tak berani nak suruh akak pakai..
Maalumler kereta lama memang hanya tuannya sahaja yang pandai guna..
Kereta keluarga kami pulak nak bawak mertua ke hospital....
Alternatif kenalah naik LRT yang kebetulan perkhidmatannya dah sampai ke Bandar Kinrara...
Stesen LRT berhampiran Istana Budaya ialah Titiwangsa...
Kami keluar seawal pagi maalumler kenderaan awamkan...
Dari Stesen LRT Titiwangsa kami naik teksi untuk ke Istana Budaya...
Tambangnya taklah mahal sangat...

Yang seronoknya masa nak baliktu susah sebab akak tak reti tunggu teksi di pertengahan jalan...
Maksudnya kalau di stesen bas, teksi, LRT atau lapngan terbang teksi memang sedia menunggu...
Akak cadangkan pada anak-anak kita jalan kakilah bukannya jauh sangat...
Masalahnya akakpun bukannya reti sangat...
Kelakar sangat sebab dengan perangai budak-budak yang suka merungut menguji kesabaran...
Kita boleh jalan kaki tapi belikan kami dulu barangan Hi 5....
Dapat juga korang yer ingat nak kering hatijer tak bagi beli...
Budak dua orangtu dah menyorok malu...
Kebetulan pulak ada pembinaan di bulatan Pahangtu..
Eh betulker namanya bulatan Pahang...
"Peghak" akak rupanya ada jejantas jalan kaki di bulatan Pahangtu..
Jadi memang tak jauh sangatpun LRT Titiwangsa ke Istana Budaya..
Pengalaman berhargatu untuk dua orang budak ngan ibunya..
Yeah dah nak dekat sampai walaupun merungut bagai nak rak tadi...
Kita rehat dulu.... memang korang budak zaman milenium...
Tidak biasa bersusah tahu semuapun nak senangjer...
Oleh kerana hari jumaat LRTni kami yang punya....
Tapi ini LRT dari Seri Petaling ke Kinraraler...
Yang biasatu tidak mengira hari penuhjer orang....

6 comments:

  1. pengalaman yg berharga tuh kak.... bdk 2 org tu lah yg paling seronok kan... dpt tgk high5 dpt lak beli cenderahati... mmg agak jauh berjalan kalau tak biasa...

    ReplyDelete
  2. KALAU SAYA LAGI TERUK MMG TAK RETI NK NAIK PUN LRT KE BAS KE .... NANGIS TEPI JALAN JE LA

    ReplyDelete
  3. kehkehkeh...berani nak byk bunyi masing2 dah dpt tgk hi5 live dgn ole2 hi5 lagi haahahahahaha..... tapi kak kalo lieya kene mcm akak pun mau menjajau celah nak berjalannyer...ye laaa lg2 skrang ni tempat byk dlm construction....

    ReplyDelete
  4. pengalaman untuk anak2 tu..mana tahu nanti nak kemana2 tahu jalan mana nak pergi..

    ReplyDelete

Nuffnang oh Nuffnang