Nuffnang saya

Thursday, September 21, 2017

Mi Tarik Warisan Asli Petaling Jaya SS2

Dah cerita pasal mi celup kita beralih pulak ke mi tarik yang terkenal ini.. Mi Tarik Warisan yang merupakan restoran cina muslim yang terkenal di Malaysia.. Kenapa mi tarik? nanti boleh tau juga yer.. .jadi teruskan membaca... 

Oleh kerana teringin sangat nak makan pergilah akak makan tengahari bersendirian ke restoran Mi tarik Warisan Asli. Adik-adik di pejabatni tidak berapa gemar masakan cina .. yeler kurang pedasnya kot... tapi akak okjer janji mi dan berkuah okjer letaklah cili lebih sikit...
Inilah hidangan tengahari akak.. 
Akak suka teh herbatu... sedap ooo...
Pilihan mi akaktupun sedap juga....
Akak cakap pada dia nak masakan yang pedas...
Dia bagilah akak mi yang berkuahtu pada akak...
Ini bukan di SS2, Pj yang ini di KL Sentral..
Tidak sempat nak buat entri pasal mi tarikpun masatu..
OK nampak tak pekerja lelaki itu dia sedang buat mi...
Memang nampaklah dia tarik mi tersebut...
Gambar dari meetarik.com.. 
Macam itulah rupanya mi tarik di hasilkan... 
Akakpun tidak pasti hidangan yang sama ataupun tidak...
Tapi yangni pun akak suka....
Paling penting akak kalau makan mi yang berkuah suka sangat kalau guna sudu sup yang macam di atas.. 
Barulah rasa nikmatnya...


4 comments:

  1. Teringin nak mkn mee tarik CZ..
    Tak pernah rasa..
    Tahulah cara buat mee tarik..
    Mereka guna semula jadi utk proses buat mee tu kan..
    Guna tangan jer..

    ReplyDelete
  2. sedap..tekak melayukan mesti nk pedas...dulu femes mee tarik ni..skrg dh slow dah...1st outlet sy makan mee tarik warisan ni..dah tutup pun.

    ReplyDelete
  3. esok saya memang nak ke kl sentral. dapat lah saya cuba me tu.
    tak tau panjang mana dia nak tarik.
    thanks.

    ReplyDelete
  4. Akak...memang best kalau guna sudu tuh. Sesuai kan nak slurppp..slurrppp ..gitu.Sudu gitu ade di Sushi King. Selalu kalau order Udon , die bagi sudu gitu. Memang leka la kita menghirup. Hehe..

    ReplyDelete

Nuffnang oh Nuffnang