Review Perhentian Island Resort

Ini bukan lah review sebenar untuk hotel sebab akak bizi dengan pelbagai aktiviti team building. Ini sekadar pandangan peribadi hanya kerana pernah menginap di sini. Yang penting akak datang kesini ditanggung sepenuhnya oleh Persatuan Remisier Bumiputra (PRIBUMI) jadi tentulah akak suka sangat.

Macamana nak pergi ke Pulau Perhentian? Untuk akakni naik bas rombongan tidak menjadi masalah langsung. Ada juga kawan yang naik kapal terbang dan mereka turun di Kota Bharu. Nasihat orang ramai jangan turun di Kuala Trengganu kerana lebih jauh walaupun Perhentian ini terletak dalam negeri Trengganu. Jeti untuk ke Pulau Perhentian terletak di Kuala Besut. Boleh baca tips yang baik dari entri ini :- https://www.yoy.my/ . Best juga. 

Kata orang lagi kalau hendak yang happening pergilah ke Perhentian Kecil dan Perhentian Island Resort ini berada di Perhentian Besar. Untuk pencinta alam macam akak memang sesuailah tempatni. Banyak aktiviti yang boleh dibuat di sini jangan risau..
Inilah lobi dan tempat makan kami..
Syukur kerana bukan sahaja tempat tinggal selesa diberikan..
Malah makan pagi, tengahari dan malampun dapat percuma.
Terima kasih PRIBUMI.
Akak ambil gambar dari bilik akak. 
Bestkan buka pintu nampak laut.


Tempat makan

Paling best ialah kami dapat sarapan, makan tengahari dan makan malam secara berpakej. Syukur Alhamdulillah makanan yang disediakan oleh pihak resort juga sangat memuaskan hati. Boleh kata tiada nak komplen banyak sangat. Cuma mungkin resort ini banyak menerima kunjungan orang luar maka kita tidak rasa sangat hidangan tradisional Pantai Timur.

Mintak maaf tidak banyak gambar di tempat makan sebab sibuk membina silaturrahim.. Jadilah gambar ini untuk kenangan..







Apa lagi yer!!

 Boleh berkayak 
Jom naik teksi air... botlertu..
Jom tengok harganya.. 


Di bawah hanya sekadar gambar pemandangan sekitar Perhentian Island Resort.




Bukanlah tempat yang cantik atau selesa itu membawa bahagia tapi hati kita. Kalau kita menerima segalanya dengan hati ikhlas tentulah semuanyapun indah belaka. Untuk Perhentian Island Resort ini untuk akak semuanya pun best. Yang penting banyak kenangan yang tercipta di sana... 

Comments

Post a Comment

Popular Posts