Nuffnang saya

Wednesday, April 4, 2018

Resipi Satay Wrap Tortilla Yang Sedap Bangat

Ini cerita balik kamupung cuti sekolahyang sudah... Gini kisahnya, selalupun kalau berkumpul ramai-ramai mesti ada satay.. Terutamanya satay Bota yang agak terkenal di daerah Perak Tengah... Adik akak yang baru balik dari kerja bawak balik satay sebanyak 70 cucuk.. Akak dan adik akak yang sorang lagi pergi ke Sri Iskandar nak keringkan baju di dobi.. Beli jugalah satay sebanyak 50 cucuk tanpa bertanya.... Jadinya ada 120 cucuk satay untuk dihabiskan dengan makanan lain yang juga ada terhidang.. 

Kalau membazir memang nak kena bebellah dengan emak, jadi kami kata sarapan esok kita buat satay wrap. Hasilnya wallah semuapun suka sampai berebut2 pulak.. 
Hasil kerja cik Ngah yang agak kemas...

Oleh sebab di rumah emakkan kita guna apa bahan yang ada sahaja... 

Timun - potong comel2 buang biji yer...
salad - racik halus2...
sosnya campuran mayonis dan sos cilijer...
Roti tortilla jangan dilupakan

Gulung cantik2 yer dan potong supaya ramai boleh ngap..

ha... ha... tara dah siap... 

8 comments:

  1. ambik sampaii 120 cucuk sate ye kak... tp klu mkn ramai2 boleh abis tu cumanya bila banyak makanan lain lg mmg pyhla...
    nsb kite ni jenis kretip bab msk2 ni kan... selamatlah

    ReplyDelete
  2. igt td beli kt resto mn laa baru sy nk tanya hahaha

    ReplyDelete
  3. sedap tgk satay wrap totilla tu...

    ReplyDelete
  4. ehhh kak...kreatif laaaa...lieya pun selalu sgt ade lebihan sate..selalunye frozenkan ajek...bile2 masak nasi goreng panaskan balik kononnye jadi lauk nasi goreng...nanti nak try lee wrap sate nieh...ye laa dlm masakan kene pandai olah kan kak...kene kreatif org kate asalkan jgn ade pembaziran....

    tu laa kak.... lame dah blog terbiar...baru2 nirajin balik...tu pun tgk mood...tak update terus kang sayang plak....

    ReplyDelete
  5. Saya pun suka juga! Nyumssss..lama dah tak buat!

    ReplyDelete

Nuffnang oh Nuffnang