Nuffnang saya

Wednesday, October 4, 2017

Keindahan Pulau Redang mengamit memori

Pulau Redang adalah destinasi cantik yang menawan hati. Minggu ini Majalah 3 di TV3 pun bercerita pasal Pulau Redang. Cerita pasal boleh menyelam macam ikan duyung siap kostum lagi.. tengok tak? Kagum akak tengok boleh mereka menyelam tanpa tong gas bagai dahler pakai kostum ikan duyung... 

Jadi yang belum pergi lagi boleh cuba tahun depan sebab Pulau Redangni akan ditutup untuk bulan November hingga Mac... Memang kena pergi barulah boleh nampak dengan mata sendiri. Jom kita tengok gambar dari pandangan mata kawan-kawan akak.. Tapi ini hanya di kawasan Redang Mutiara Resort sahaja yer kawan-kawan... 
Pemandangan di waktu pagi yang indah...
Setiap pagi akak akan keluar bersiar-siar di tepi pantai...
Sembang pagi antara remisier seMalaysia...
Lepastu akakpun terjun laut...
Ya Allah airnya sangat jernih rugi kalau tidak turun weh!!
Cantikkan suasana pagi di sini...
Ah! rindunya hendak mendengar ombak menghempas pantai..
 Gambar dalam laut di Pulau Redang...
Mesti ambil gambar jeti kalau sampai sini..
Pemandangan di tepi pantai... 
Boleh main bola tampar di tepi pantai...

Sesungguhnya kalau di beri peluang sudah pasti akak akan datang lagi ke Pulau Redang Insyaallah... Tapi akak akan memilih menginap di resort yang lain.. kata orang di Long Island lebih meriah maalumlah nak bawak anak-anakkan... kalau di Redang Mutiara ini lebih kepada aktiviti berkumpulan... 



4 comments:

  1. sy pun rindu redang...sy pegi tahun 2014..memang cantik gile redang...memang rindu...sy duk kat redang lagoon chalet....rindunyaaaaa lahai..

    ReplyDelete
  2. Syoknya! saya belum pernah pergi mana2 Pulau yang bermalam kat situ dengan suami dan anak2. Ada juga plannya ni. Ntah ler bile...cantik sungguh pemandangan di kala senja dan subuh kan kak? tenang dan mendamaikan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang best ler .. .team building akaktu pulak cam main2 bukan macam masa akak kerja dulu.. memang happy sangat tak stress langsung... lupa sat ada anak dan suami. ha... ha... punyalah ...

      Delete

Nuffnang oh Nuffnang