Nuffnang saya

Followers

Sunday, August 15, 2010

Kentang Pusing

Lupaler nama komersial kentang yang pusing-pusingni tak kisahlahkan kalau kita panggil kentang pusing. Memang dah lama teringin nak rasa selepas kawan fotopages Salmah yang memulakan bisnes ini di Melaka membuat promosi. Oleh kerana dia kata kat KL lagi ramai yang dah memulakan bisnes ini maka akak mencarinya di Pasar Malam berdekatan. Pertama kali jumpa di Pasar Malam dekat dengan rumah nenek mertua di Gombak, boleh tahan juga rasanya.


Gambar ini entah keberapa kali makan kentangni tapi tak pernah ambil gambar. Kebetulan mood akak ngan model baik dapatlah gambar Atikah dengan kentang pusing di Pasar Tani Puncak Kinrara.


Atikah pergi pasar tani pakai baju kelawar, malas nak suruh tukar. Anak-anak akak suka juga dengan kentang putar ini tapi 'consider' mahal, tapi tulah kita beli sekali dengan teknologi diakan. Ada tengok dokumentari makan-makan di Korea rasanya ada ternampak kentang pusingni...

2 comments:

  1. alamak linn tkapernah jumpalah benda alah nie... mcm best jerk...

    ReplyDelete
  2. selalu tgk kat blog org..tp kat sg buloh ni xjumpe lah plak...nk cr nie..org kata nama dia potato spring

    ReplyDelete

Nuffnang oh Nuffnang