Nuffnang saya

Wednesday, February 25, 2009

Tuan Haji Kamarudin Kulup Mohamad dah 100 tahun..

Tuan Haji Kamaruddin ni tok teman dari sebelah emak teman. Kalau tengok dia memang nampak sihat lagi, malah mata dia masih terang, percakapan dia masih jelas, pendengaran kurang sikit tapi semenjak pakai alat kat telingatu dah ok dah, pemakanan masih ok..dan yang pasti dia baca quran lebih laju dari kita, tamat al-quran selalu.. malu betoi..


Ini adalah tok teman masa sambutan harijadinyer yang advance dulu.. harijadi sepatutnya bulan februari tapi disebabkan ada perjumpaan keluarga didahulukan sambutan harijadinyer.. tak pernahpun seumur hidup sambut harijadini.. tu yang teman terkejut gak..nasib dia sporting, kot dia bersyarah haritu nayajer..


Selamat hari jadi yang ke 100 tuk!Semoga Allah kurniakan tuk keberkatan yang berkekalan hendaknyer.. dan dapat terus mendidik.. Ini gambar tok satu-satunya dengan keluarga teman.

Amalan Harian Tuan Haji Kamaruddin..
(dia akan bagi kat anak cucu dan siapa yang berkeinginan)
pst.. tak terikutpun, banyak gak doa2 yang lain nanti teman tulis lagi..

Bacalah setiap hari :-
1. Taubat Rasulullah (sebanyak 1000X)
Rabbighfirli watub ngalaiya innaka antatauwaburrahim..
2. Taubat Nabi Yunus (sebanyak 1000X)
Lailla haillaanta subhanakainnikuntu minazzholimin ..
(surah Al-anbiya':ayat 87)
3. Taubat Adam dan Hawa (sebanyak 1000X)
Rabbana zholamna anfusana wainnlamtaghfirlana watarhamna linakunanna minalkhosirin..
4. Surah Al-ikhlas : (sebanyak 1000X)
5. Zikrullah (sebanyak 2400X)
6. (sebanyak 1000X)
Subhanallah walhamdulillah walailahaillallah wallahuakbarwala haula wala quataillabillahil ngaliyil ngazim..
7. Selawat (sebanyak 1000X)

>>teman memang surrender.. tapi itulah tok teman yang dikasihi..
Perlukan Takaful untuk keluarga:-

12 comments:

  1. 100 tahun?? masya allah..panjangnya umur tok akak ni.

    ReplyDelete
  2. 100 thn dah sehat lagi tu... huuu...

    ReplyDelete
  3. Semoga tok zila dirahmati-Nya dan sihat sentiasa...

    ReplyDelete
  4. 100 tahun? huih, kuat lagi yek.. itulah amalannya yer... moga sentiasa dirahmatiNya..

    ReplyDelete
  5. a aa masih nampak sihat kan..moga tok zila sentiasa sihat dan dirahmatiNya..

    re, tak leh masuk fp, ina reply sini kay..arissa dah setahun 6 bulan..sebaya azalia cume beza bulan kan..heheheh

    ReplyDelete
  6. nampak kuat lagi.....mesti die jaga pemakanan dan amal ibadat die kan.....

    kite ni...sampai bile laa dpt hidup di bumi Allah nie....agak2 dpt tak 100 tahun ....

    ReplyDelete
  7. trimas sudi berkongsi info yg berguna ini.. akan t cuba.. praktikkan dalam menjalani kehidupan sehari-harian.. insya allah..

    ReplyDelete
  8. alhamdulillah sihat walafiat dia lagi yer... dah seratus thn ha... semoga atuk akan terus sihat..aminn..

    TQ berkongsi ayat2 tu..linn amik yer..

    ReplyDelete
  9. sihat dia ye..

    byk ayat2 yg menjadi amalannya..kita ni, tu lah, susah nak istiqamah...

    ReplyDelete
  10. xramai dh yg boleh hidup selama ini...amalan dan ibadat dia tu yg jd petua kan...xmampu kat kita yg byk urusan duniawi ni kan...

    ReplyDelete
  11. Dearest Cho Zila,

    Accidentally went to your blog…

    We’re not only related but we’re having a same grandfather from your mother side…@ Tok Aji Kamarudin.Salam xd

    * Tears on my pillow, pain in my heart caused by THEM

    xox:

    luckysunflower88@gmail.com
    Abu Dhabi

    ReplyDelete

Nuffnang oh Nuffnang