Nuffnang saya

Tuesday, March 7, 2017

Kolam Renang Kinrara Resort

Ini cerita kami berenang di kolam Kinrara Resort.
Dekat sangat dengan rumah..

Kebetulan suami ada kursus di situ..
Jadi menumpang mandi di kolamnya...

Banyak syarikat dan jabatan kerajaan yang mengadakan seminar atau kursus di Kinrara Resort.. 

Suami akak suka kalau buat di sini satu sebab dekat satu lagi katanya makan di sini boleh tahan sedapnya...
Jom kita tengok apa yang seronok sangat dikolam renang... 
Seronoknya kalau berenang di waktu malam....
Kolam renang di sini hanya sehingga pukul 8.00malam...
 Kolam renang di kelilingi bilik-bilik....
Pemandangan setiap bilik adalah kolam renang....
Kitani rasanya malu juga nak turun..
Boleh terus terjun dari bilik ...
Jadi tidak perlu jalan jauh-jauh... 
Ramai juga yang mandi di sini...
Berenang boleh saja tapi tanggungjawab sendiri...
Kalau lifeguardpun masih tanggungjawab sendirikan...
Kolam yang agak dalam untuk kanak-kanak...

Jangan risau ada kolam untuk kanak-kanak juga...
Moh kita ke sana pulak... 
Di sana adalah kolam untuk kanak-kanak...
Penuh dengan kehijauan resort ini.. 
Ha.. ha... memang langsung tidak dalam...
Dik Ya kata airnya panas sikit...
Budak kecilpun tak sampai ke pinggang...
Dik Ya bersenang lenang di situ.. 
Bunga melur yang banyak di tepi kolam...
Teringat masa dulu opah tanam pokok bunga melur..
Tujuannya ialah untuk diletakkan dalam bedak sejuk yang dibuatnya sendiri...
Bunga apa ni kome!!!
Bunga ini pun banyak sangat ditepi kolam... 
Ikutilah peraturan kalau ingin berenang di sini..
Tapi ada sahaja yang memakai baju t-shirt biasa...
Maalumlah tiada siapa yang melarang...
Kesimpulan : Walaupun Kinrara Resort ini terletak dekat sahaja dengan rumah tapi tetap gembira berada di situ.. Rasa macam di suatu tempat  peranginan yang mendamaikan padahal dekat sangat dengan rumah. Ada rezeki bolehlah mandi di kolam renangnya lagi. Kolam renangnya juga agak luas dan anak-anak suka. Budak sekarangni suka kolam yang dalam katanya baru seronok hendak berenang. 

5 comments:

  1. bestnye pool kat situ kak ila...dpn bilik je...anak2 boleh berlari terus terjun...hehehe..

    ReplyDelete
  2. bestnya kak... kolam renang nya tuh, dkt ngn bilik..... agak2 takmo trn cicah2 kaki main air skit pun dh best

    tak kisahla dkt ke jauh ngn umah... yg penting bkn ddk umh... tu yg rasa lain tuh

    ReplyDelete
  3. Kak..haritu Nany pegi sini untuk swimming semata-mata tapi tak dapat. Kena check in bilik dulu baru boleh swimming. Frust la bebudak. HAHAH! tapi masih berangan nak lepak sini bebila. Dekat pun tak kisah sebab tau ajer, bila dah sampai. Ting! terus tak rasa kat Kinrara. Hehehe...boleh la berfantasi berada di SUnway Lagoon. Eh!

    ReplyDelete
  4. Syokkknya suasana kat sini.. Mmg seronoklah ank5 nk berendam

    ReplyDelete

Nuffnang oh Nuffnang