Nuffnang saya

15 Mei, 2019

Idola lelaki Pilihan

Al Fatihah...
Untuk Arwah Bapak dan Tok...
Semoga Allah mengampun segala dosa mereka...
 Bapak tercinta Zakaria Ansari , cikgu disiplin yang garang.
Muda dulu memang kuat merokok..
Tapi dia berusaha untuk meninggalkan rokok di usia 40an.
Walaupun garang tapi dia sangat prihatin dengan kehendak kami anak-anaknya.
Arwah tok aku sedang menikahkan orang.
Setiap kali hari raya aku ingat ini..
Pernah dengar tak negeri Perak pernah berhari raya awal sehari dari negeri lain.
Tok aku tidak mengikut perintah sultan Perak dia
 kata kena ikut keputusan Penyimpan Mohor Besar.
Peristiwa tahun 1983 yang kontroversi.


Ya Allah .. Engkau ampunkan dosa kedua-dua insan yang aku sayangi ni. Engkau tempatkanlah mereka dengan orang yang beriman dan beramal soleh.

8 ulasan:

  1. yezaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

    BalasPadam
  2. betul tu kak, pakwe pertama kita kan kak...

    kontroversi tahun 1983 tu mmg tak tau pun... camne tuh blh raya sehari awal sedangkan kita di tanah semenanjung yg sama...

    BalasPadam
  3. Tahun 1983 sekolah tadika. Puasa pun tidak. Tahu nak baju raya lawa je.

    BalasPadam
  4. Alfatehah utk kedua allahyarham .... moga rohnya ditempatkan bersama org yg beriman.
    Segak ayahnya CZ

    BalasPadam
  5. semoga dicucuri rahmat dan ditempatkan bersama org2 yang beriman. insyaAllah. ilmu yg dicurah insyaAllah sentiasa mengalir sebagai saham mereka di sana.

    BalasPadam
  6. Allahhummaghfir lahu warhamhu wa'aafihi wa'fu anhu..."

    BalasPadam
  7. AL FATIHAH... semoga roh nereka dicucuri rahmat dan ditempatka di kalangan orang orang yang soleh

    BalasPadam

Nuffnang oh Nuffnang