Nuffnang saya

Followers

Wednesday, April 27, 2011

Kejora dan Bintang dah nak tamat

Akakni sebenarnya bukanlah suka sesangat sinetron dari seberangni tapi mun dah tiap-tiap petang mak mertuaku layan ceritani sesekali terpandang gak ceritani. Tapi selalunya akakni memang asyik nak membebeljer sebab tension tengok "KETIDAKPANDAIAN" aka bodohnyer mereka2 ini mengakibatkan banyak benda yang dapat dielakkan tetap terjadi... Isyh kadang rasa angin satu badan tengoknya. Mak mertua akak selalu kata kalau tak gitu tak jadi ceritaler, betul jugakkan. Kot akak yang jadi pengarah bermakna 10 episodjer boleh dapat sebab masalahnya akakni "PANDAI"kan leh berfikir al kononnya...

Yang nyata lagu tema dia akak dan 2A (Atikah ngan Azalia) suka... suka.. suka...
Lirik Lagu : Rindu Setengah Mati (D’Masive)

Aku ingin engkau ada disini
menemaniku saat sepi
menemaniku saat gundah

berat hidup ini tanpa dirimu
ku hanya mencintai kamu
ku hanya memiliki kamu

Reff:

aku rindu setengah mati kepadamu
sungguh ku ingin kau tahu
aku rindu setengah mati

meski telah lama kita tak bertemu
ku selalu memimpikan kamu
ku tak bisa hidup tanpamu


aku rindu setengah mati kepadamu
sungguh ku ingin kau tahu
ku tak bisa hidup tanpamu
aku rindu…

Ok berbalik pada Kejora dan Bintangnyer cerita tu akak rasalerkan masalah utamanya ialah tidak berani BERTERUS TERANG. Itulah yang sebenarnya membuatkan sebarang masalah yang wujud semakin menjadi semakin kelam kabut. Bayangkan si Bintangtu dah banyak kali jumpa dengan kakaknya dalam episod-episod lepas tapi boleh tak mengaku kononnya percaya sangat ngan ibu Hanifahtu. Dah tau ibu Hanifahnya tu penipu boleh lagi tak nak berterus terang dengan kakak yang memang dia cari selama ini.

Dan sebenarnya akak juga mengalami masalah yang sama tidak berani berterus terang, memang menyusahkan sebabnya kadang-kadang dah susun ayat baik punya tapi bila sampai waktunya langsung tak keluar kata-kata. Apalah daya ini memang dah menjadi penyakit dalam diri akakni. Oleh itu untuk mengambil iktibar dari cerita Kejora dan Bintang yang telah sampai kemuncaknya, akak harap dapat menjadi orang lebih pandai berterus terang. Akak ingin meleraikan banyak masalah yang berlaku akibat beratnya mulut akak untuk berterus terang...... Semoga akak berjaya....

5 comments:

  1. aduhh Buk... jgn terlebih emosi ya? itu kan cuma cerita aja...
    psstt: aku tgk gak tapi... x minat sgt! yg aku tgh `mabuk sinetron' is Sejuta Cinta Marshanda! aduhh... bikin pusing kepala ini... YG DAH DEPAN MATA PUN BOLEH X NMPK!!!! mau aku tak grrrrr

    p/s: camaner PDT ari tu? K.Min camaner.. lepas tak?

    ReplyDelete
  2. Suka tgk lakonan lelaki yg pakai baju itam tuh...lupa dah namanyer...

    ReplyDelete
  3. haha... memang klaka kdg2 tgk citer indon nie... sy tgh tgk citer sejuta cinta marshanda n nikita.. ok bangat...

    ReplyDelete
  4. hi kak.. t tak tgk cite ni. best ye kak?

    akak dan family apa kabar? sori baru hari ni dtg jenguk akak..

    btw nak bgth, t dh pindah ke:
    http://chakapchakap.wordpress.com

    terima kasih

    ReplyDelete

Nuffnang oh Nuffnang