Nuffnang saya

Followers

Tuesday, March 1, 2011

Makan Roti

Makan rotini boleh bertambah GEMUK tak? Sebabnya ramai gak orang cakap dari makan roti baik makan nasi, so camner nak kurusni. Sebabnya kalau tak makan nasi nak makan apa, mi pun tak boleh orang kata. Isyh! semakin jauh impian nampaknya..
Lunch tadi akak makan roti dan rasanya dah banyak kali lunch juga akak makan roti tu yang musykil gakni... (ni bukan roti akak makan tadi, gambar hanya hiasan)

Tapi berbangga juga sebabnya sudah berjaya untuk tidak makan NASI selama seminggu namun tidak berjaya untuk mengurangkan tabiat pantang nampak makanan maka serta merta nak makan. Itulah yang akak kena buat , kawal pemikiran ini dari memikirkan lapar.. lapar... Mesti fikir yang sebenarnya kalau tidak makan pun sebenarnya tidak menjadi kemudaratan. Akak bukan hanya nak kurus tapi akak WAJIB KURUS..
O.B.E.S.I.T.I tuler pasal akak kena berusaha bersungguh-sungguh...

4 comments:

  1. just sharing jer yer...
    roti pon boleh menggemukkan jugak u...

    ina pernah diet x amik nasi n karbo2 lain. mkn binatang2 semata... like diet biawak lorrr... n mmg jadi! lost 4 kilo dlm mase 2 minggu. pastu hubby ckp :KURUS! trus melantak blk. hahahhaa~ skrg, kena diet blk.

    ReplyDelete
  2. hr tu ada baca kat fb, roti tu tak elok.. entah letak apa tah.. roti gardenia pun sama.. nak2 roti yg ada krim2 tu semua.. entahlah ye.. mana 1 nak percaya.. t makan je nasi.. lapar cannot tahan maaa...

    ReplyDelete
  3. ina ngan t... betoiler rasanya.. yis dia leh mengembangkan roti, mesti leh mengembangkan badan... kui kui...
    ina... diet biawak.. i like!!
    T... tuler sebabnyer kalau nak diet makan roti baik tak payahkan... dahler mahal takkan nak makan roti bun satujerkan...

    ReplyDelete
  4. Hai2...best topik ni...kwn2 sy pun tgh sibuk berdiet ala2 diet biawak ni...hi protien,low carb...atkins diet namenye...mmg mjadi..tp ade yg ckp diet ni bole cepat turun & cepat naik jgk...anyway, good luck!!!

    ReplyDelete

Nuffnang oh Nuffnang