Wanita Mati Selepas Berdiet

Wanita akan melakukan apa sahaja untuk kelihatan cantik dan kurus..Ikuti kisah ini yang akak ambil dari surat khabar Kosmo, 16 Oktober 2010. Jom baca..


Wanita Mati Selepas Berdiet

CHELLASTON - Seorang ibu di Britain pengsan dan mati mengejut di tempat kerja selepas dia melakukan diet untuk kelihatan langsing sebelum pergi bercuti bersama keluarganya, lapor sebuah akhbar semalam.

Ibu itu, Lucy Prince, 36, kehilangan berat badan lebih sembilan kilogram dalam tempoh sebulan dengan cuma mengambil minuman pelangsing dan melakukan senaman ketat.

Namun, jantungnya gagal berfungsi di tempat kerja dan dia rebah di hadapan pengurusnya di sebuah kilang kereta di sini England pada Jun lepas sebelum disahkan meninggal dunia di hospital tidak lama kemudian.

Seorang ahli patologi, Dr. David Green memberitahu satu inkues pada Rabu lalu bahawa selepas diet, Prince mengalami tekanan darah rendah manakala kadar kalium dalam badannya pula sangat rendah dan berisiko menyebabkan kematian. - Agensi



Bila membacanya tadi teringat kisah dua minggu yang lepas yang memang menyeramkan juga kalau memikirkannya..Gini ceritanya, akakni memang dah sampai tahap kecewa dengan usaha untuk menurunkan berat badan yang tidak menampakkan hasilnya. Sepanjang bulan puasa dahulu akakni cubalah cara orang menguruskan badan seperti yang akak selalu baca dan dengar iaitu dengan tidak makan NASI. Memang tidak membagiakan namun demi nak menguruskan badan yang dah masuk tahap OBESITIni rasanya akak teruskan juga. Tetapi hasil yang diperolehi tidak seperti yang diharapkan...

Setelah berfikir secara mendalam keh! keh! tak sebenarnya akak ingin mencuba dengan produk-produk yang kini laris menjaja testimoni orang bahawasanya ramai orang sudah menjadi kurus dengan produk mereka.. Namun mendengar cerita dua orang kawan yang telah menggunakan kesemua produk yang akak terfikir gak nak gunakan menjadikan akak berfikir alangkah ruginya $$$$ yang boleh akak gunakan untuk tujuan yang lain. Akak pernah bertanyakan pada tukang cuci di opis akak yang datang dari seberang yang menggunakan satu produk dari Indonesia yang dapat mengurangkan berat badannya secara cepat dan yang penting jamu itu murah harganya.. Akak kata tak salah mencubanya tapi mungkin hanya sebagai pemangkin dan pembakar semangat sahaja, akak takkan bergantung kepada jamu tersebut sahaja. Hasilnya 3 hari akak menelan jamu tersebut akak memang hilang selera makan secara total. Memang diberitahu pada kotak tersebut kita perlu minum air putih dengan banyak sebab memang terasa teramat dahaga.

Pada hari ketiga badan akak macam seram sejuk dan akak sudah berpesan pada Wawa (adik satu ofis) kalau akakni masuk hospital dan doktor tak tahu puncanya bagitahu akak telan jamu diet. Setelah berfikir dengan waras akak tidak lagi mengambil jamu tersebut dan akak juga mendapat MC (cuti sakit) pada hari isnin yang lepas. Oleh itu akak telah berfikir untuk mendapatkan nasihat doktor dan meneruskan usaha yang telah akak lakukan selama ini dan menambahkan lagi kekuatan mental akak untuk berkata TIDAK kepada unsur-unsur yang tidak elok untuk kesihatan... Cintailah diri..


Comments

  1. bahya tu diet bleh myebabkan kematian....mcm2 le...kalu bleh jgn la tlalu bdiet sgt kan..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts