Nuffnang saya

Followers

Thursday, June 19, 2008

Jogging- semoga berterusan

Mingggu ni saya start jogging.. mula2tu was2 gak nak ajak suami tersayang pergi Taman Bukit Jalil tu. Sebabnyer kita tahu sangat dia memang tak suka tempat panas & ramai orang.. tapi kasiler dia semangat sikit kata "Abang tak payah jogging kalau tak suka, tunggu dalam kereta ngan adik. Lepastu kita singgah makan satay kajang kat R&R Awan Besar"(kita ler belanja). Dia kalau dengar satay mesti jadi punya... tapi dia kata "Ok tapi jangan jogging lama sangat tau..."
 
Hasrat nak berjogging ni sememangnyer tersemat kukuh disanubari namun pelbagai alasan yang direka sendiri maka hampir nak berkubur impian tu.. Tapi disebabkan semakin hari semakin terasa badan ini dah tak sekuat dulu, naik tangga kat ofispun dah semput kuatkan semangat.. mesti mulakan jugak tak kira...
 
Sebagai permulaan, pakai baju jogging dari ofisni, sampai taman kat rumahatu aku pun terusler beriadah. Dapat keluarkan peluh pun kira satu perkembangan yang baik. Tak boleh nak lama sangat sebab adik yang tinggal kat rumah Mama Maya, nanti dia tertunggu ibunyani... namun aku puas hatiler jugak walaupun dapat lebih kurang 20 minit, boleh ler asalkan ada... Mungkin selepasni aku nak rancang bawak adik & kakak, tapi boleh jalan laju sahaja. Adik masukkan dalam stroler & kakak boleh ajak jalan2 sambil singgah ke taman permainan kanak-kanak boleh main buaian (kesukaan Atikahni).

Selalu jadi macamni, kalau aku mula rajin nak beriadah jer hujan pun mula turun tiap-tiap petang. Tolongler ibu, jangan cari alasan lagi. Suami aku mesti ingat kat step aerobik yang dibelinyer sempena harijadi aku yang keberapa tak ingat , mesti nak kata " Orangnya tak kuruspun step tu jer dah makin slim..". Perli tahap gaban ler tu... Cari balikler VCD Khaty Smith yang dah berabuktu, tunggu aku balikni... Beli VCD aerobik ni tak henggat, yang ado hangat-hangat taik ayam.

Alamak, dah kena balik ni. Oklah.. semoga usaha akuni tak terbehenti dengan alasan-alasan yang tak boleh diterima lagi....

No comments:

Post a Comment

Nuffnang oh Nuffnang