Nuffnang saya

29 April, 2014

Cuti Sakit

Lama tiada entri baru....
Semalam akak cuti sakit...
Badan terasa sakit sangat... 
Harinipun badan ini bukanlah elok sangat...
Tapi hatini nak juga datang bekerja bosan pulak duduk di rumah..
Badan sakit jadi nak buat kerja rumahpun tak berapa nak larat...

Rindu nak baca cerita terkini kawan-kawan...
Harap harini dapat meronda-ronda...
Harini syukur Alhamdulillah ada air selama dua hari...
Bermakna malam ini walau badan tak sihat kena usaha basuh kain...
Kena basuh kasut sekolah juga sebab hari sabtu lepas akak ada kerja di KL...
Petangtu dah mula demam dan tak larat nak membasuh..
Hari ahad dan isnin dah kembali tiada air...
Alamak catuan air akan disambung lagi...
Bilakah akan berakhir semua ini...
Paling tak seronok duduk rumah semalam ialah dua orang budak kecik pergi sekolah...
Sunyi semacamjer duduk rumah sorang-sorang...
Masani baruler teringat yang kehadiran anak kecilni adalah rahmat...
Rasa macam tak nak marah-marah lagi.. tapi mana boleh kalau buat salah mesti kena marahkan...

41 ulasan:

  1. Moga cepat sembuh yer..

    BalasPadam
  2. semoga cepat sembuh kak.. ye la.. walau pun badan rasa tak larat tapi tanggungjawab kena bagi selesai jugak kan..

    BalasPadam
  3. semoga cpt shat ya dear...

    BalasPadam
  4. semoga cpt sembuh kak..

    same la kite pn xde air selang 2 hari..sebaik wiken haritu ada, pulun membasuh..

    BalasPadam
  5. assalamualaikum
    anum singgah sekejap
    sory x sempat nak baca entry
    bz ngan thesis arghhhhhhh pening2

    BalasPadam
  6. semoga cepat sembuh….btw mmg la bila anak2 xde terasa sunyi sepi tapi jejak je kaki dorg dlm rumah tudia bergegar rumah. hehe

    BalasPadam
  7. Syafakillah zila.. Moga cepat sembuh ye ;)

    BalasPadam
  8. Moga cepat sembuh kak~

    anak2 memang penyerikan.. kalo kita kat rumah tapi dorang xde.. memang terasa sunyi.

    BalasPadam
  9. Lama jugak tak singgah sini.. Semoga cepat sembuh ya.. Aminn

    BalasPadam
  10. assalam cho.mcm mna hari ni.dh sihat ke?
    kawsan cho pon kena jugak ye..kira ok la xlist ada juga dua hari tu cho.rmh sy dh nsk hri ke5 ni xda air.huhu..

    sabar, sabar sabar j skrg ni
    mmg mcm x adil kn.tmpt lain x dicatu pon.sepatutnya biarlah seragam

    cho, sy pon bru tahu jnis ikan glama tu.cikabe dia pernah mncing msa dduk lumut dlu..

    BalasPadam
  11. moga cepat sembuh kak..

    BalasPadam
  12. Dahlah tak sihat air pula kena catu tambah serabut ye Zila..

    Moga cepat sembuh.

    BalasPadam
  13. Padanlah lama tak nampak, Cho. Semoga cepat sembuh dan sihat seperti sedia kala. Kudrat nak guna tu malam ni, sesi membasuh bukan senang walaupun guna mesin auto, ya tak?

    Harapnya cepatlah berakhir catuan air ni. Susah sikitlah kalau air takda, banyak kerja tergendala.

    BalasPadam
  14. cepat sihat cho..

    kak, kita pun jrg dapat bw..line tenet tak oke..
    sori ek kalau kita x jalan selalu.

    BalasPadam
  15. moga cepat sembuh...patutlah lama tak nampak

    BalasPadam
  16. Umo dah naik mmg akan sll sakit sakit kan. Same la. Klw mc dok kat rumah tanpa gangguan baru la best. Boleh berehat dgn aman.

    BalasPadam
  17. kesiannyer lahai....semoga cpt sembuh ye kak zilla...skrg pun cuaca tk menentu..asal petang je hujan kt kl ni...tu yg akak sakit kot

    BalasPadam
  18. get well soon kak .... tak pe anak2 pi sekolah time ni la nk tido dan berehat .. bg cepat sembuh

    BalasPadam
  19. syafakallah kak...

    BalasPadam
  20. Demam rupanya....kalau demam nak buat apa pun rasa tak bestkan CZ...Sabar ajelah... Tapi yg OKje pelik tu boleh pulak semangat nak pergi kerja tu ..... mmg salute dengan awak CZ

    BalasPadam
  21. MOGA CEPAT SEMBUH, ANAK² PENGLIPURLARA ...

    BalasPadam
  22. sebenarnya keriuhan ketika anak2 berada dirumah adalah terapi buat kita...seronok melihat mereka bergurau senda,bergaduh..makan ramai2..

    singgah & follow sini

    BalasPadam
  23. musim kot nih kan kak... jgn lupe mkn ubat n rehat y ek....

    itulah bile sorang2 sunyi lak, tp bile ada anak kite mrh lak time lyn kerenah nyer

    BalasPadam
  24. Lorrr..cian nyer akak...dh sihat belum ni..mkn ubat eh

    Betul tu..biasa ada dorang ..kalau x der mmg akan sunyi lah...marah2 syg tak pe kak :-)

    BalasPadam
  25. dah sihat ke belum? smga cpt sembuh ek

    BalasPadam
  26. semoga cepat sembuh . dan nasib lah air kena catu lagi ... kena tadah air hujan lah gamaknya ... adeh

    BalasPadam
  27. Assalamualaikum kak, semoga cepat sembuh ya. sabar banyak dengan dugaan takda air ni.. singgah menabung digi sini~~~

    BalasPadam
  28. demam ke kak? rasanya demam dah tak jadi bermusim dah sekarang ni. sepanjang tahun ramai org demam. demam dah jadi macam lifestyle bak kata kawan saya. kak, semoga akak cepat sembuh ye.

    mmg sunyi kalau anak takde kat rumah. saya pernah terfikir waktu saya amik cuti, saya nak htr anak ke rumah pengasuh sbb nak berehat sorang2. tapi... tak sampai hati bila renung mata dia yg suci tu.,.... wahhh gitu.

    BalasPadam
  29. bila sunyi..sonok ada kanak2 kan..

    BalasPadam
  30. get well soon sis! selamat cuti satu hari esok!

    BalasPadam
  31. Moga cepat sembuh ye kak..:)

    BalasPadam
  32. xpelah.. apapun moga cepat semuh & take care yer BW tu nanti2 pun x pe !

    BalasPadam
  33. el doakan akk cepat2 sembuh k
    el lagi suka duk rumah lau anak2 xde..senang skit nak berehat..tp mmglah lau xde diorg tu mmg sunyi..tp kdg2 kita kena rehat tanpa dikacau oleh sape2..hahaha

    BalasPadam
  34. Salam Cho,

    Kalau free, boleh singgah rumah jap. Nak tahu details ler.

    BalasPadam
  35. la hi cian akak..smg cpt sembuh ye kak..amin..

    BalasPadam
  36. Moga cpt sembuh. Ank2lah penyeri hidup kita.

    BalasPadam
  37. Sekarang dah tak bercatukan CZ..... lega dah lah yeh......
    Betul tu CZ anak ni mmg satu rahmat buat kita.Bila mereka tak de mulalah kita merindu tp bila mereka ada geram pun ye jugak hehe

    BalasPadam
  38. kita rasa tak sihat gak ni. tapi tahan la jugak.kerja byk sgt kat opis. tak pi kan. mkin menimbun..huhu

    BalasPadam

Nuffnang oh Nuffnang