Realiti Blog - Penurunan Berat Badan

Kalau ada rancangan realiti TV, apa salah nya aku buat realiti blog pulak... pesertanya adalah aku. Aku kena kuruskan badan disebabkan memang banyak sangat kesukaran kini mencari baju yang sesuai. Hari raya dah nak dekat ni lagiler, nak ukur badan buat baju kurung pun maluni. Diharapkan rancangan ini memberikan aku semangat maalumler nak pergi Slim World macam Wardina @ Norjuma tu manalah aku mampu...

Realiti Blog

Nama Program :- Slim Cara Atilia
Peserta :- Cho Zila
Biodata peserta :- berumur 38 tahun, ibu kepada 2 orang anak yang masih kecil (satu masih menyusu badan dan beranak secara caesarean Oktober tahun lepas).
Berat badan pada 27/08 :- 80 kg (mak oooiiiiiii !!!!!)
Ukur lilit pinggang :- 36.5 cm ( ukur lilit punggung model pun kurang dari ni)
Slogan :- " Diet doesn't have to be 'die' with a 't' "
Lagu Tema : - KAU BOLEH

Usaha yang difikirkan pelu dilakukan untuk seminggu ini :-
(28/07-03/08)
1. Katakan TIDAK pada NASI... Cuba makan benda yang selain daripada ini macam roti ker, nestum, tosei, sup sayur, bihun sup, krim kraker, sandwich, salad dan yang kurang sikit lemak.
2. Katakan yang Breakfast itu penting - Raja - & makan tengahari tu - permaisuri - dan dinner tu hanya - askar jer- jadinya jangan nak berlebih2 makan malam pulak.. Dan fikirkan makan malam hanya sebelum pukul 7.00 malam.
 
3. Stop thinking .... snek adalah chips, aiskrim dan kuih yang lemak2.. snek yang baik adalah buah2an, sayuran, 'cereal % cornflakes', biskut kraker, popia basah & seumpamanya...
 
4. TIDAK............... Durian, Junk food, Fast food (KFC, McD dan seumpamanya), air bikarbonat, kek, kuih bergoreng terendam, yang masin2 & yang manis2, minuman berais dan nanti fikirkan..
 
5. CUBA.. Untuk ber'exercise' secara kemampuan. Buat masa ni mungkin boleh pasang VCD "Khathy Smith- step aerobik" yang dah berhabuk tu & step yang dah jadi tempat mainan Atikah tu.. Tunggu Azalia tido dulu kot tidak baikler bersenam dengan dia jer..
 
Buat masani ni sahaja .. cuba patuhi...
"ALAH BISA, TEGAL BIASA"
" NO PAIN, NO GAIN"


Comments

  1. macam mana kak? berjaya tak?? kalau berjaya i follow.....

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts