Nuffnang saya

Followers

Friday, November 29, 2013

Kami akan Bercuti

Harini akak bercuti... seronoknyer padahal seharijer kot!!!
Tak kemana-manapun hanya di sini saja...
Dimana??? Hanya tidur hoteljer, hotelpun tak berbintang...
Yang penting tak tidur di rumah sendiri... 

Hotel pilihan kami adalah pengaruh dari majalah Libur Mac 2013...
Lepastu entah berapa kali juga masuk dalam surat khabar..
Apa istimewanya hotelni yang mendapat perhatian majalan dan surat khabar!!!
Jom tengok akak snap gambar dari majalah Libur...

Nampak cam bestjer... 
Pelbagai pilihan bilik yang menepati citarasa....
Kalau dapat yang Helli Kittytu bestnyer!!!

Nantikan bilik tema apakah yang kami dapat nanti...
TUNGGU!!!!!!!!

Wednesday, November 27, 2013

Wordless Wednesday ~ Yong Tau Fu

Harini gambar makananjer... 
Sebab sekarangni perut akak lapar...
 Kopi O ais...
Yong Tau Fu goreng...
Ini lebih sedap dari yang celur...

Wordless Wednesday ~ 27112013

Gambar makanan dan minuman yang akak suka...
Akak suka makan wantan mi tapi tak mudah nak dapat yang kena dengan tekak..
Kadang-kadang bila dah teringintu order gak, memang makan tak habisler..
Jom tengok gambar wantan mi akak ngan air asam boi yang sedap...

 Ini memang sedap... 
Sebenarnya akak suka wantan mi udang... tapi dah habis...

Ha.... ha... terkeluar awal sehari.. dah tak sabar2... 
Harini ada kerja kat luar tu yang auto published... 
Selamat menjamu mata jerler... 

Tuesday, November 26, 2013

Persembahan anak kecil yang mencuit hati...

Kalau  namanya anak kecil apapun dia buat memang sangat comel...
Walaupun dia buat salah itulah yang seronok ditengok...
Inilah masa yang ditunggu-tunggu oleh ibu dan bapa setelah setahun belajar...
Kalau dulu kita panggil konsert tadikakan tapi Genius Aulad panggil "Reading Theatre"
Kiranya inilah masanya anak-anak mengaplikasikan pembelajaran mereka selama ini..

Persembahan anak-anak dari Genius Aulad Bandar Kinrara memang menghibur hati...
Jom layan aksi-aksi anak comel dari umur 4 tahun hinggalah 6 tahun...
Ceritanya adalah di stesen keretapi dan setiap stesyen ada ceritanya...
Kelas dik Ya singgah di Stesyen pertama... singgah di Land of Mathematics...
Seronok tengok dia berlatih sorang-sorang di rumah dan hari dinantipun tiba... 
Kelas Dik Ya yang pertama membuat persembahan...
Yang ditepitu pembawa cerita... 
Inilah barisan kelas Dik Ya ada yang tak dapat datang tu yang sikitjer... 
 Ini kelas 4 Bashrah... 
Ini tak ingat kelas mana...
Ini kelas 6 Madinah
Ini kelas 6 Damsyik
Ini macam 4 tahunjerkan... 
Kelas 5 Kaheerah tak silap... 
Dik Ya bawak keretapi untuk pergi ke stesyen perhentian terakhir.... 
Selamat Sampai ke destinasi dengan jayanya... 
Tahniah untuk semua guru dan anak-anak murid...

Monday, November 25, 2013

Congratulations Nurul Azalia

Tahniah untuk anak ibu yang comel dan baik hati Nurul Azalia yang telahpun menamatkan belajar di Genius Aulad. Rupanya dah tiga tahunpun adik belajar di sini dan macam-macam benda yang dia dah belajar di sini. Dari tak pandai menulis sekarangni dah pandai menulis dengan cantik dan kemas... Dari tak pandai membaca sekarangni dahpun pandai membaca.. Doa seharian dan juga surah-surah pendekpun dik Ya dah pandai sekarangni.. Syukur kehadrat Illahi yang membukakan pintu hati anak kami Nurul Azalia untuk menerima ilmu yang baik... 

Bercerita tentang majlis ' Little Ihtifal & Readers Theatre' yang berlangsung di Dewan Cempaka Sari Putrajaya pada 24hb November yang berlangsung meriah dan sungguh bererti sekali. Tapi ada kisah disebaliknya, malam sebelum nak pergitu tak jumpa buku mesej dik Ya dan akak mulalah gabra sebab tak ingat majlis bermula pada pukul berapa.. Nasibler ingat tempat majlis berlangsung sebab sama macam tahun lepas juga. Jadi dah tak ingat pukul berapa ambil keputusan datang awal sikitler pukul 8.00 pagi dah terconggok di Perbadanan Putrajaya... Rupanya pendaftaran pukul 8.30 pagi akak ingatkan 7.30 pagi.. Dahler sampai di lobi tengok meja kosongjer, dah terfikir tersalah tempatker akakni. Nasibler ada seorang kawan kelas dik Ya pun dah sampai lagipun ada papan tanda Little Ihtifal GA..

Bila dah sampai awal tak bersarapanler pulak dan tahunni tak di sediakan sarapan jadi berlaparler kami anak beranak. Tapi sebab semangat nak tengok anak tu lebih kuat tak rasa laparpun.. Jom tengok gambar jerler... 
Gambar Azalia berjubah... 
senyumlah sikit dik Ya... 
Tahniah dik Ya... 
Adik memang hebat... 
'Door Gift' dari Genius Aulad.... 
Sebab datang awal, tempat letak kereta kosong lagi... 
Bergambar di depan dewan yang tersergam indah..
Dewan Cempaka Sari Putrajaya...
Dalam perjalanan nak pergi ke dewan... 
Pentas yang cantik... 
Tahniah untuk cikgu yang bertungkus lumus menyediakan pentas ini.. 
Barisan pelajar berumur 6 tahun yang akan menerima sijil... 
3 kelas kesemuanya untuk sessi pagi..
6 Madinah, 6 Istanbul (kelas dik Ya) dan 6 Damsyik
Hari yang dinantikan telahpun tiba... Tahniah dik Ya... 
Mom, Dad & Genius Aulad, Thank You...
Bergambar dengan cikgu kelas lepas menerima sijil.. 
Gambar masani semuapun tak jelas.. 
Dapat teddy bear dari Genius Aulad sebab dah habis belajar... 
Terima kasih atas tunjuk dan ajar...
Jasa guru-guru semua akan sentiasa dikenang.. 
Doakan anak-anak kami akan terus berjaya dunia dan akhirat... 

Salin dari facebook GENIUS AULAD  bertarikh 20 November 2013..
Dear 6ers children, we'll be really missing you. We'll just have another 2 days to be with you. Your smile, tantrums and laughter. Your have created that fine part in us. You know what? You're more than fine - you're amazing. ~ https://www.facebook.com/geniusaulad.com.my

Membacanya buat hati akak rasa bertuah... melihat video Terima kasih Cikgu yang disediakan masa hari Ihtifaltu memang menyentuh hati... Semoga Genius Aulad berjaya menjadi organisasi hebat yang mampu membuka mata sesungguhnya pendidikan Islam juga ada gaya mutu dan keunggulan... Terima Kasih Cikgu dan Terima Kasih Genius Aulad... 

Sunday, November 24, 2013

Hari Dik Ya tunjuk bakat

  Layan dik Ya dan mood tak sabar...
Harini GA Bandar Kinrara punya Little Ihtifal di Dewan Cempaka Sari Putrajaya..
Poster Little Ihtifal tahun2013
Baju Saloma Dik Ya....nak beli warna biru takder saiz... beli hitam jer tapi nak gak tudung biru

Psst:: kemasini blog guna telefon terkial-kial... 

Friday, November 22, 2013

Skuter wajah baru

Gara-gara Mawar dapat hantaran Vespa dari Fizo maka akak 
membatalkan hasrat untuk beli motor baru... 
Akak ada skuter jer pun .. tak tauler apa kaitannyer....
Perasankan.. nak buat camner... 
Tapi tak puas hati lak tengok keadaan skuter akaktu...
Nak bagi mood macam baru maka akak tukarkan bahagian badan motor akaktu...
Daripada dulu warna jingga (purple) sekarang dah warna perak (silver)
Akak kalau dapat yang Ducati tu melompat-lompat gamaknyer... 
Comel lak skuter berwajah baruni... 
Naik skuterni hilangkan tension sebab tak perlu tempuh jem... 
Usia skuterni kalau manusia tahun depan dah nak masuk Tingkatan Satu... 

Harini tak berapa sihat badan.. ingat nak MC tapi ada benda penting yang kena dilaksanakan..
SELAMAT BERHUJUNG MINGGU semuanya... 

Wednesday, November 20, 2013

Wordless Wednesday~Mali's Corner Setapak

Hari Rabu yang seronok sebab pertengahan minggu...
Akak memang suka hari rabu... 
Jom tengok gambar... kurangkan kata-kata..
Sila Layan Diri.... 
CKT adalah makanan popular di Mali's
Budak nak makan nasi ayam tapi harini takder jadi makan nasi lemak... 
Dik Ya pakai tudung sebab baru balik dari Genius Aulad ambil report card...
Terus ke sini sebab pergi rumah moyang diaorang ...
Harini kami tengok wayang cerita Thor.. 
Ceritanya oklah boleh layan jugalah... 

Tuesday, November 19, 2013

Ambil Kad Kemajuan Anak

Hari sabtu lepas ambil Kad Kemajuan (report card) Azalia untuk kali terakhir sebagai pelajar Tadika Genius Aulad.. Ikutkan hati tak nak pergi sebab nak pergi sesuatu tempat tapi dia pujuk ibunya kena pergilah juga. Akakni kalau ambil report card anak memang tak reti nak tanya lebih-lebih. Cuma tanya perangai dan kemajuan yang dia dah capai. Selalunya tak sampai 5 minitpun kalau akak diberikan peluang jumpa cikgu.. 

Pencapaian Azalia biasa-biasajer tapi setandinglah dengan umur dia. Untuk masuk darjah satu memang dia dah bersedia kerana dia dah boleh menulis, membaca dan mengira. Kalau zaman akak dulu yang masuk darjah satu 99% tak kenal ABC apatah lagi nak membaca. Dulu lain sekarang lainkan... Azalia , semoga ilmu yang di perolehi akan berguna untuk dunia dan akhirat...

 Lepasni dah tak datangler lagi ke sini..
 Reading Corner... 
Papan putihnya canggihkan.... 

Itujerler cerita untuk kali ini... banyak hutang dengan kawan-kawanni tak berBW lagini... 
Bilalah nak reda perasaan ini.. kerja tak banyak tapi amanah yang dipikul ini membuatkan perasaan kita jadi tak menentu... Cepatlah selesainya...
Suka gambar ini...

Monday, November 18, 2013

Ipoh Mali Talak Sombong ... Vanggey.. Vanggey...

Salam hari isnin untuk semua yang sudi datang ke blog kami ini...
Harini mulalah cuti sekolahkan seronokler jalan tak sesibuk selalu..
Azaliajer yang masih lagi bersekolah hingga hari jumaat ini... 
Hari ahadnya pulak tak sabar nak tunggu majlis Ihtifal Azalia di Putrajaya...

Jom kita baca kisah untuk hari ini... 
IPOH MALI TALAK SOMBONG punyalah... 
Tiba-tibajer meletup-letup kisah pasal kedai yang femes di Ipoh ini...
Akak nak tulis kisahni masa hari yang heboh diperkatakan tapi tunggulah dulu...
Tunggu apaker kisahnya, takkanlah seteruk itu ceritanya... 
Lagipun bukan semua cerita yang di tulis di laman sosial kita boleh main copy pastejerkan...
Ini melibatkan orang ramai dan tentulah tidak elok untuk kita sesuka hati nak forwardkan
Masa membacanya akak rasakan macam ada agenda tertentu untuk meneguk diair yang keruh...
Restoran yang ditutup atas sebab kebersihan adalah di Jalan Yang Kalsom..
Kedaitu kalau kita lalu memang adalah orang laungkan Vanggey.. Vanggey..
Tapi kedaitu bukan Restoran Vanggey tapi lebih dikenali dengan Restoran Nasi Ganja... 
Yang herannya Restoran Nasi Ganja yang ditutup atas alasan kebersihan tapi Restoran Vanggey yang dapat nama pulak dengan kesalahan yang lebih teruk dari itu..
Akak nak tulis perkataan itu di sinipun tak sampai hati.. 
Macamana boleh sampai hati orangtu nak tulis bendatu.. 

Semalam dah keluarpun berita mintak maaf dari seorang wanita 
Jom baca :- PERAKNEWS @ Fitnah Restoran Vanggey wanita mohon maaf
Imej yang tercalar itu payah untuk dipadamkan, begitulah kita hati-hati kalau berkata-kata... 
Walau apapun alasannya akak tetap berharap dia sedar apa yang dia buat...
Kepada kita yang bergelar blogger dan pengguna laman sosial lain kena jadikan ini pengajaran... 
Bukan semua bendapun kita boleh sesuka hati forward... ada benda yang sensitif...
Kalau dah kena saman berjuta sapa nak tolong.... 
Berhati-hatilah kerana lidah lebih tajam dari mata pedang... 
Jangan sesuka hati kita nak menuduh orang atau organisasi hanya untuk suka-suka.. 
Bayangkan kalau kita yang menghadapinya, alangkah seksanyakan... 
Hati-hatilah ... ingatan untuk diri sendiri juga.. 

Friday, November 15, 2013

Sandal Scholl dan Crocs tetap digemari

Musim beli kasut baru..
Barulah semangat sikit... 
Tak sempat nak berblog sesangat... 
Sori mori daun kari...
Memang sibuk betoi kebelakangan ini...

Nasib esok cuti .. yeehaaaa...  
 Scholl yang tetap jadi idaman hati.. 
Sangat selesa...  
 Konon kasut santai tapi pakai kat opis gak... 
Suka warna-warni nya yang sangat terang... 

Thursday, November 14, 2013

Gambar Pernikahan Tahun 70-an

Harini takder gambar baru cuma gambar lama yang sungguh bermakna...
Terima kasih untuk Grup orang kampung teman di FB... 
Memang tak banyak gambar kenangan tahun 70-an dalam album gambar keluarga kami.
Jadi sangat menghargai gambar yang ditagkan kepada akakni...
Banyak lagi gambar nostalgia 70-an yang kawan Grup keluarkan..
Tengok semuatu buatkan hati ini teringat-ingat kisah dulu-dulu..
Gambar kenduri kahwin cara orang dulu-dulu yang sangat berbeza dari sekarang..

Dalam banyak gambartu tentunya gambar yang di bawah ini paling menyentuh hati..
Gambar arwah tuk akak yang masatu jadi naib kadhi...
Tu dia tuk akak yang berkaca mata sedang memberikan sedikit nasihat..
Simple giler majlis pernikahan dulu-dulukan, langsirpun takderkan ...
Zamanni elektrikpun takder (nampakkan pelita yang menyalatu), tapi gambar jelas gak yerk...
Dulu-dulu majlis nikah memang selalunya berlangsung di malam hari... 

Wednesday, November 13, 2013

Wordless Wednesday ~ 13112013

Tahun 2014 hampir melabuhkan tirainya...
Terasa pantasnya masa berlalu...
Yang rugi adalah orang macam akakni...
Azam nak mengurangkan berat badan langsung tidak berjaya
Malah badan ini bertambah-tambah lagi saiznya...
Sedih pilu tapi apakan dayah salah sendirikan...
Kawan-kawan blog pun ramai yang dah berjaya ...
Semua yang berjayatu adalah orang yang bersemangat waja...
Taman Bukit Jalil yang dah lama tak akak kunjungi...
Kalau rajin berexercise mesti dapat kurangkan berat badan...

Gambar Atikah dan Azalia entah berapa tahun yang sudah..
Masa semangat ibunya membara-bara nak berjogging... 

Nuffnang oh Nuffnang